Dear Health

Body & Mindfulness training

Wat levert het je op?

  • beter slapen
  • meer energie 
  • meer ontspanning
  • minder lichamelijke klachten
  • rustige adem
  • minder piekeren/rust in je hoofd
  • weten hoe je grenzen stelt
  • je vindt je balans terug
  • adequaat met stress omgaan
  • leren het kleine te zien en te waarderen
  • doorbreken van patronen, die in de weg zitten
  • herkennen van jouw stress signalen
  • weten wat je wil (ipv alleen focussen op alles wat je 'moet')
  • beter functionerend immuunsysteem
  • optimale vitaliteit

Last hebben van stress en spanning en moeite hebben om tot rust te komen levert je op langere termijn veel mentale en lichamelijke gezondheidsklachten op. Vaak zijn ze in het begin vaag en heb je niet in de gaten wat er aan de hand is.
Denk aan overmatig gespannen spieren, hoofdpijn, duizeligheid, maag- en darmklachten, concentratieproblemen, problemen met je korte termijn geheugen, vermoeidheid, sneller prikkelbaar. 
Het sluipt er langzaam in. Uiteindelijk kun je in een burn out terecht komen. 


Wees dus op tijd en voorkom dit!


De training verloopt in 2 fasen:

Fase 1: Herstellen van de roofbouw

Je leert hoe je je lichaam in de herstelmodus kunt brengen. Het zelfherstellend vermogen van het lichaam is krachtig, maar je moet wel leren hoe je dit voor elkaar krijgt! We gaan praktisch aan de slag om je stress systeem te kalmeren middels onder andere:
Het verbeteren van je slaap; 
Leren toepassen van stress reductie oefeningen, zodat je zenuwstelsel weer tot rust komt.
Energiemanagement: leren doseren en op tijd even tot rust komen, zodat je overprikkeling voorkomt.

Fase 2: Mindfulness; via bewustworden naar persoonlijke ontwikkeling en preventie

Je bent natuulijk niet zomaar in deze situatie terechtgekomen. Soms is je iets lastigs overkomen. Zoals life events; een ernstige ziekte of: Er spelen persoonlijke factoren die uiteindelijk ervoor zorgen dat je uitgeput raakt. Middels mindfulness ga je leren hoe je meer in het moment kunt zijn. Met alle gevolgen van dien. Je leert je stress signalen herkennen, adequater om te gaan met stress en frustratie én natuurlijk piekeren!  
Uiteindelijk ontdek je meer en meer je eigen koers.
Dit allemaal omdat je praktisch gaat leren om meer in het hier en nu te zijn. Ook ga ik  je natuurlijk een deel achtergond info geven, zodat je dit in de juiste context kunt plaatsen. Je krijgt  toegang  tot de e-learning; leer mindfulness.

Klinkt dit nog wat vaag? Ik denk het wel he!
Is het zweverig? Nee abosluut niet! 100 % geitenwollensokkenvrij!
Misschien wel iets heel nieuws en buiten je comfort zone! Daarom leer je er ook zoveel van!

Begin vandaag en start al met het activeren van je zelfherstellend vermogen 

Daar ga je 3 weken mee aan de slag om vervolgens verder te gaan, 8 weken lang, 
met bewustzijnstraining en persoonlijke groei middels mindfulness. 

"Ik vond het best een grote stap om hulp te zoeken als je in een burn out situatie zit. Ik voelde mij echter direct veilig en begrepen. Suzanne straalt veel rust uit en geeft praktisch adviezen waar je direct iets aan hebt. Ik heb geleerd om via ontspanningsoefeningen en autogene training tot rust te kunnen komen. Het is heel handig dat je oefeningen  thuis kunt beluisteren en toepassen. Ik heb veel inzicht gekregen in mijn valkuilen en de manier waarop ik mijn stress in stand houd. Wat me het meest aansprak is de rust, de tijd die genomen werd voor een gesprek en de humor. Suzanne is betrokken en professioneel. De aanpak is niet zweverig, maar heel praktisch en down to earth. Je kunt de oefeningen altijd en overal toepassen en ik heb inzicht gekregen hoe stress invloed heeft op mij en hoe ik ontspanning er tegenover kan zetten. Ik ben blij dat ik de stap genomen heb hulp te zoeken!'"

Mark, 47 jaar, docent Frans - middelbare school


Overzicht van de online training:

Week 1 video coaching

  • Stress Fysiologie
  • persoonlijke vitaliteit vaststellen
  • Gezonde en ongezonde stress
  • Stress signalen herkennen
  • 3 ontspannings oefeningen
  • Slaaphygiëne

Week 2

  • De juiste balans
  • Inspanning - ontspanning - rust
  • Educatie ademhaling
  • Educatie stress & sport
  • 3 ademoefeningen
  • Hartcoherentie oefening

Week 3

  • adem oefeningen toepassen
  • ontspanningsoefening-
  • en toepassen
  • slaap optimaliseren

Week 4 tot en met 10 
videocoaching wekelijks

  • We gaan elkaar wekelijks zien en je doet mee aan de 8 weekse mindfulness training online.
  • Elke week 2 uur samen oefenen en leren toepassen van de mooie training mindfulness.
  • Mindfulness leert je beter te functioneren in de hectische samenleving van dit moment
  • Het leert je anders omgaan met gedachten
  • Je leert vriendelijker te zijn en beter voor jezelf te zorgen
  • het leert je hoe je beter om kunt gaan met stressvolle of moeilijke momenten
  • Het zorgt er ook voor dat je de mooie momenten bewuster en intenser kunt beleven
  • Mindfulness is een mooie en krachtige vaardigheid. het helpt je in je persoonlijke ontwikkeling en in je dagelijkse werk en privé leven
  • Naast de bijeenkomsten ga je thuis oefenen. Alle meditaties staan in de leeromgeving

Voor 527,- excl BTW heb jij...

  • 8 groeps sessies training van 2 uur, via ZOOM
  • toegang tot  online training voorkom burn-out en leer mindfulness ter waarde van 324,-
  •  toegang tot de besloten facebookgroep
  • 16 uur coaching van mij, professional op het gebied van chronische stress-herstel en mindfulness

Als je aanvullend verzekerd bent kan het zijn dat je een vergoeding krijgt voor een mindfulness training. Kijk dat even na. Ik ben gecertificeerd mindfulness trainer cat 1 en lid van de VMBN


Het ontstaan van stressklachten

Er zijn een aantal oorzakelijke factoren die een belangrijke rol spelen in het ontstaan van stressklachten.
De eerste is de aard van je persoonlijkheid. Mensen met een groot verantwoordelijkheidsgevoel, de neiging om alles goed te willen doen, moeite hebben met nee zeggen, hebben een grotere kans op overspannenheidsklachten.
Ook een bepaalde aanleg voor overgevoeligheid (hoog sensitivitiet) speelt een rol.
De mate van lichamelijke fitheid speelt een rol in je gevoeligheid voor stress klachten. Hoe fitter je bent, hoe meer je kunt verdragen. Fit zijn hangt weer af van je lichamelijke conditie, maar ook je slaapkwaliteit, en je leefstijlgewoontes (oa eten, drinken, bewegen); en het vermogen om te kunnen ontspannen.

Een doorgemaakte ziekte of een operatie beinvloeden ook je mate van fitheid en je gevoeligheid voor stressklachten.
Als laatste spelen ook natuurlijk de life events die je mee hebt gemaakt een rol in de  afname van je draagkracht, waardoor je tijdelijk kwetsbaarder bent voor overspannenheidsklachten.
 

Voordat ik startte met de training dacht ik 'dit is de zoveelste poging om uit de burn-out te komen'.
Maar,  en dit verbaasde me echt, na de tweede sessie begon ik me al beter te voelen. Vooral de bewuste ontspanoefeningen en de yoga spraken me erg aan en hadden een weldadig effect. Ik zat al 8 maanden thuis. Ik heb hulp gekregen van mijn huisarts, praktijkondersteuner GGZ en ben doorverwezen naar een psycholoog, maar niets hielp. Sinds ik de online training van jou heb gevolgd kon ik eindelijk weer slapen en kreeg ik mijn energie terug.

Liselot, 45 jaar,  8 maanden ziekgemeld wegens burn-out

VOLG MIJ