Body & Mindfulness training

Op 21 Mei 2021 start de nieuwe online groepstraining

Wat levert het je op?

  • beter slapen
  • meer energie 
  • meer ontspanning
  • minder lichamelijke klachten
  • rustige adem
  • minder piekeren/rust in je hoofd
  • weten hoe je grenzen stelt
  • je vindt je balans terug
  • adequaat met stress omgaan
  • leren het kleine te zien en te waarderen
  • doorbreken van patronen, die in de weg zitten
  • herkennen van jouw stress signalen
  • weten wat je wil (ipv alleen focussen op alles wat je 'moet')
  • beter functionerend immuunsysteem
  • optimale vitaliteit

Last hebben van stress en spanning en moeite hebben om tot rust te komen levert je op langere termijn veel mentale en lichamelijke gezondheidsklachten op. Vaak zijn ze in het begin vaag en heb je niet in de gaten wat er aan de hand is.
Denk aan overmatig gespannen spieren, hoofdpijn, duizeligheid, maag- en darmklachten, concentratieproblemen, problemen met je korte termijn geheugen, vermoeidheid, sneller prikkelbaar. 
Het sluipt er langzaam in. Uiteindelijk kun je in een burn out terecht komen. 

De training verloopt in 2 fasen:

Fase 1: Herstellen van de roofbouw

Je leert hoe je je lichaam in de herstelmodus kunt brengen. Het zelfherstellend vermogen van het lichaam is krachtig, maar je moet wel leren hoe je dit voor elkaar krijgt! We gaan praktisch aan de slag om je stress systeem te kalmeren middels onder andere:
Het verbeteren van je slaap; 
Leren toepassen van stress reductie oefeningen, zodat je zenuwstelsel weer tot rust komt.
Energiemanagement: leren doseren en op tijd even tot rust komen, zodat je overprikkeling voorkomt.

In de eerste 3 weken krijg je toegang tot de e-learning Voorkom Burn-out waarin je alles leert over stress/roofbouw en herstel ! Je gaat oefenen en vaardig worden in het leren kalmeren van je zenuwstelsel/stress systeem.

Fase 2: Mindfulness; via bewustworden naar persoonlijke ontwikkeling en preventie

Je bent natuulijk niet zomaar in deze situatie terechtgekomen. Soms is je iets lastigs overkomen. Zoals life events; een ernstige ziekte of: Er spelen persoonlijke factoren die uiteindelijk ervoor zorgen dat je uitgeput raakt. Middels mindfulness ga je leren hoe je meer in het moment kunt zijn. Met alle gevolgen van dien. Je leert je stress signalen herkennen, adequater om te gaan met stress en frustratie én natuurlijk piekeren!  
Uiteindelijk ontdek je meer en meer je eigen koers.
Dit allemaal omdat je praktisch gaat leren om meer in het hier en nu te zijn. Ook ga ik  je natuurlijk een deel achtergond info geven, zodat je dit in de juiste context kunt plaatsen. Je krijgt  toegang  tot de e-learning; leer mindfulness.

Klinkt dit nog wat vaag? Ik denk het wel hè!
Is het zweverig? Nee absoluut niet! 100 % geitenwollensokkenvrij!
Misschien wel iets heel nieuws en buiten je comfort zone! Daarom leer je er ook zoveel van!

"Ik vond het best een grote stap om hulp te zoeken als je in een burn out situatie zit. Ik voelde mij echter direct veilig en begrepen. Suzanne straalt veel rust uit en geeft praktisch adviezen waar je direct iets aan hebt. Ik heb geleerd om via ontspanningsoefeningen en autogene training tot rust te kunnen komen. Het is heel handig dat je oefeningen  thuis kunt beluisteren en toepassen. Ik heb veel inzicht gekregen in mijn valkuilen en de manier waarop ik mijn stress in stand houd. Wat me het meest aansprak is de rust, de tijd die genomen werd voor een gesprek en de humor. Suzanne is betrokken en professioneel. De aanpak is niet zweverig, maar heel praktisch en down to earth. Je kunt de oefeningen altijd en overal toepassen en ik heb inzicht gekregen hoe stress invloed heeft op mij en hoe ik ontspanning er tegenover kan zetten. Ik ben blij dat ik de stap genomen heb hulp te zoeken!'"

Mark, 47 jaar, docent Frans - middelbare school


Overzicht van de online training:

Week 1 video coaching

  • Stress Fysiologie
  • persoonlijke vitaliteit vaststellen
  • Gezonde en ongezonde stress
  • Stress signalen herkennen
  • 3 ontspannings oefeningen
  • Slaaphygiëne

Week 2 video coaching

  • De juiste balans
  • Inspanning - ontspanning - rust
  • Educatie ademhaling
  • angst en paniek
  • Educatie stress & sport
  • 3 ademoefeningen
  • Hartcoherentie oefening

Week 3

  • adem oefeningen toepassen
  • ontspanningsoefening-
  • en toepassen
  • slaap optimaliseren

Week 4 tot en met 9 
videocoaching wekelijks

  • We gaan elkaar wekelijks zien en je doet mee aan de 8 weekse mindfulness training online.
  • Je ontdekt wat meditatie is en hoe je dit praktisch kunt toepassen
  • Je leert om patronen te doorbreken die niet helpend zijn
  • Het leert je om te gaan met piekeren
  • Je leert vriendelijker te zijn voor jezelf en beter voor jezelf te zorgen.
  • Je ontdekt hoe je beter om kunt gaan met stressvolle of moeilijke momenten
  • Het zorgt er ook voor dat je de mooie momenten bewuster en intenser kunt beleven
  • Mindfulness is een mooie en krachtige vaardigheid. Het helpt je in je persoonlijke ontwikkeling
  • Door je bewustzijn te ontwikkelen ga je voorkomen dat je terecht komt in patronen die overbelasting/burn-out tot gevolg hebben
  • Naast de bijeenkomsten ga je thuis oefenen. Alle meditaties staan in de leeromgeving

Voor 399,- incl BTW heb jij...

  • 8 groeps sessies van 2 uur, via ZOOM
  • onbeperkt toegang tot ontspanningsoefeningen en meditatie oefeningen
  • onbeperkt toegang tot online training voorkom burn-out en leer mindfulness ter waarde van 324,- 
  • mailsupport met een maximum van 4
  • deskundige begeleiding van mij; professional op het gebied van chronische stress-herstel, gezond slapen en mindfulness

Als je aanvullend verzekerd bent kan het zijn dat je een vergoeding krijgt voor een mindfulness training. Kijk dat even na. Ik ben gecertificeerd mindfulness trainer cat 1 en lid van de VMBN
(VGZ, Unive, Umcz en IZa vergoeden 350,-)

21 mei 2021 start er een nieuwe training via ZOOM


Het ontstaan van stressklachten

Er zijn een aantal oorzakelijke factoren die een belangrijke rol spelen in het ontstaan van stressklachten.
De eerste is de aard van je persoonlijkheid. Mensen met een groot verantwoordelijkheidsgevoel, de neiging om alles goed te willen doen, moeite hebben met nee zeggen, hebben een grotere kans op overspannenheidsklachten.
Ook een bepaalde aanleg voor overgevoeligheid (hoog sensitivitiet) speelt een rol.
De mate van lichamelijke fitheid speelt een rol in je gevoeligheid voor stress klachten. Hoe fitter je bent, hoe meer je kunt verdragen. Fit zijn hangt weer af van je lichamelijke conditie, maar ook je slaapkwaliteit, en je leefstijlgewoontes (oa eten, drinken, bewegen); en het vermogen om te kunnen ontspannen.

Een doorgemaakte ziekte of een operatie beinvloeden ook je mate van fitheid en je gevoeligheid voor stressklachten.
Als laatste spelen ook natuurlijk de life events die je mee hebt gemaakt een rol in de  afname van je draagkracht, waardoor je tijdelijk kwetsbaarder bent voor overspannenheidsklachten.
 

Voordat ik startte met de training dacht ik 'dit is de zoveelste poging om uit de burn-out te komen'.
Maar,  en dit verbaasde me echt, na de tweede sessie begon ik me al beter te voelen. Vooral de bewuste ontspanoefeningen en de yoga spraken me erg aan en hadden een weldadig effect. Ik zat al 8 maanden thuis. Ik heb hulp gekregen van mijn huisarts, praktijkondersteuner GGZ en ben doorverwezen naar een psycholoog, maar niets hielp. Sinds ik de online training van jou heb gevolgd kon ik eindelijk weer slapen en kreeg ik mijn energie terug.

Liselot, 45 jaar,  8 maanden ziekgemeld wegens burn-out

Wil je op de hoogte blijven van mijn laatste nieuws?

VOLG MIJ