Dear Health

Het XL online platform voor stress reductie oefeningen


Het online platform waar je, wanneer je maar wilt toegang hebt tot een uitgebreide reeks aan diverse soorten stress reductie oefeningen. Leer hoe je zelf mentaal en lichamelijk tot rust komt. Je krijgt toegang tot nu al 42 oefeningen die je helpen om bewust te ontspannen. Het is een uitgebreid en divers aanbod. Het aanbod op het platform zal groeien met de tijd.

Begin vandaag en krijg direct 1 jaar lang toegang
tot het online platform voor stress reductie oefeningen


Wat vind je op het XL platform "Stress reductie"?

  • spierontspanningsoefening
  • autogene training
  • visualisatieoefeningen
  • mindfulness oefening
  • spierrekkings oefeningen
  • yoga oefeningen
  • meditatie oefeningen bij angst
  • meditatie oefeningen bij slapeloosheid
  • meditatie oefeningen bij chronische pijn
  • ademoefeningen
  • hartcoherentieoefening
  • compassieoefeningen

klein beginnen? Start dan met de 6 oefeningen stress reductie  


Welke 6 oefeningen vind je op het mini platform

  • spierontspanningsoefening
  • autogene training
  • ademoefening
  • mindfulness oefening
  • spierrekkings oefeningen
  • meditatie oefening bij slapeloosheid


Maak gebruik van mijn jarenlange ervaring als psychosomatisch fysiotherapeut, gecertifceerd mindfulness trainer en yin yoga docent. Ik heb een ruim aanbod aan diversiteit in de oefeningen die ik aanbied. 

Veel plezier en succes ermee!

Ik ben Suzanne Dear, gecertificeerd mindfulness trainer, psychosomatisch fysiotherapeut, yin-yoga docent en slaapcoach. Ik beoefen zelf dagelijks yoga en gebruik de meditatie en ontspanningsoefeningen om rust momenten in te bouwen in mijn dagelijks leven. Maar zeker ook om om te gaan met stress en spanning. Ik zou zelf niet meer zonder kunnen. Doe je ook mee??

Waarom moet ik nou deze oefeningen doen? Ik heb er helemaal niet zoveel zin in......


Veel mensen lopen tegen weerstand aan. Het is niet 'normaal 'om midden op de dag te gaan liggen en tot rust te komen..

In de afbeelding hiernaast zie je hoe je met stress reductie oefeningen de vicieuze cirkel van chronische stress doorbreekt. Door de oefeningen toe te passen dalen de stress hormonen, adem je dieper en minder snel en ontspannen de spieren. Je bloeddruk daalt en je hartslag ook. Het is een directe manier om je herstelmodus aan te zwengelen. Met alleen stress reductie oefeningen toepassen kom je een lange periode van overspanning en roofbouw niet zomaar uit. Maar het is wel een noodzakelijke eerste stap! Met praten alleen kom je er niet. Het toepassen van deze oefeningen versneld je herstelproces. Geeft uiteindelijk meer energie en helpt je om te gaan met een druk hoofd dat de neiging heef om in piekeren terecht te komen!