Dear Health
chronische stress

Voorkom burn-out in 6 weken

Wat levert het je op?

  • meer energie
  • bewust ontspannen
  • omgaan met piekeren
  • weten hoe je grenzen stelt
  • je vindt je balans terug
  • weten wat je wil (ipv alleen focussen op alles wat je 'moet')
  • minder stress in je lijf
  • beter mentale en lichamelijke gezondheid
  • betere slaapkwaliteit

Last hebben van stress en spanning en moeite hebben om tot rust te komen levert je op langere termijn veel mentale en lichamelijke gezondheidsklachten op. Vaak zijn ze in het begin vaag en heb je niet in de gaten wat er aan de hand is.
Denk aan overmatig gespannen spieren, hoofdpijn, duizeligheid, maag- en darmklachten, concentratieproblemen, problemen met je korte termijn geheugen, vermoeidheid, sneller prikkelbaar. 
Het sluipt er langzaam in. Uiteindelijk kun je in een burn out terecht komen. 

Dit is een krachtige verstoring van je lichamelijke en mentale functioneren met een scala aan hevige klachten. Geloof me, dit wil je niet!
Het kan wel 2-3 jaar duren voordat je hier van hersteld bent. Soms behoud je restklachten.

Wees dus op tijd en voorkom dit!

Begin vandaag en krijg onbeperkt toegang tot alles 
wat je moet weten én doen, zodat je je weer vitaal gaat voelen !


Overzicht van de online training:

Week 1

  • Stress Fysiologie
  • Gezonde en ongezonde stress
  • Stress signalen herkennen
  • 3 ontspannings oefeningen
  • Slaaphygiëne

Week 2

  • De juiste balans
  • Inspanning - ontspanning - rust
  • Educatie ademhaling
  • Educatie stress & sport
  • 3 ademoefeningen
  • Hartcoherentie oefening

Week 3

  • Wat is mindfulness?
  • Aandacht hier nu <=> stress reductie
  • Bewustwordings oefeningen
  • Mindfulness oefeningen

Week 4

  • Doen wat je wil/ doen wat je moet?
  • Mindfulness en stress?
  • Onderliggende stressoren
  • Ontdekken van je waarden op belangrijke levensgebieden
  • Mindfulness oefening
  • Yoga

Week 5

  • verder koersen naar wat wil ik....hoe ga ik dit doen?
  • concrete stappen maken

Week 6

  • Hoe verder?
  • het maken van een terugvalpreventieplan

Voor 697,- excl BTW heb jij...

  • Onbeperkte toegang tot de e-learning ter waarde van 137,-
  • 4 sessies individuele coaching van 1 uur
  • toegang tot de besloten face book groep
  • mail support van max 2 keer
  • 1 jaar toegang tot het XL platfrom stress reductieoefeningen twv 47,-

Het ontstaan van stressklachten

Er zijn een aantal oorzakelijke factoren die een belangrijke rol spelen in het ontstaan van stressklachten.
De eerste is de aard van je persoonlijkheid. Mensen met een groot verantwoordelijkheidsgevoel, de neiging om alles goed te willen doen, moeite hebben met nee zeggen, hebben een grotere kans op overspannenheidsklachten.
Ook een bepaalde aanleg voor overgevoeligheid (hoog sensitivitiet) speelt een rol.
De mate van lichamelijke fitheid speelt een rol in je gevoeligheid voor stress klachten. Hoe fitter je bent, hoe meer je kunt verdragen. Fit zijn hangt weer af van je lichamelijke conditie, maar ook je slaapkwaliteit, en je leefstijlgewoontes (oa eten, drinken, bewegen); en het vermogen om te kunnen ontspannen.

Een doorgemaakte ziekte of een operatie beinvloeden ook je mate van fitheid en je gevoeligheid voor stressklachten.
Als laatste spelen ook natuurlijk de life events die je mee hebt gemaakt een rol in de  afname van je draagkracht, waardoor je tijdelijk kwetsbaarder bent voor overspannenheidsklachten.
 

"Ik vond het best een grote stap om hulp te zoeken als je in een burn out situatie zit. Ik voelde mij echter direct veilig en begrepen. Suzanne straalt veel rust uit en geeft praktisch adviezen waar je direct iets aan hebt. Ik heb geleerd om via ontspanningsoefeningen en autogene training tot rust te kunnen komen. Het is heel handig dat je oefeningen  thuis kunt beluisteren en toepassen. Ik heb veel inzicht gekregen in mijn valkuilen en de manier waarop ik mijn stress in stand houd. Wat me het meest aansprak is de rust, de tijd die genomen werd voor een gesprek en de humor. Suzanne is betrokken en professioneel. De aanpak is niet zweverig, maar heel praktisch en down to earth. Je kunt de oefeningen altijd en overal toepassen en ik heb inzicht gekregen hoe stress invloed heeft op mij en hoe ik ontspanning er tegenover kan zetten. Ik ben blij dat ik de stap genomen heb hulp te zoeken!'"

Mark, 47 jaar, docent Frans - middelbare school

Voordat ik startte met de training dacht ik 'dit is de zoveelste poging om uit de burn-out te komen'.
Maar,  en dit verbaasde me echt, na de tweede sessie begon ik me al beter te voelen. Vooral de bewuste ontspanoefeningen en de yoga spraken me erg aan en hadden een weldadig effect. Ik zat al 8 maanden thuis. Ik heb hulp gekregen van mijn huisarts, praktijkondersteuner GGZ en ben doorverwezen naar een psycholoog, maar niets hielp. Sinds ik de online training van jou heb gevolgd kon ik eindelijk weer slapen en kreeg ik mijn energie terug.

Liselot, 45 jaar,  8 maanden ziekgemeld wegens burn-out