De online training voorkom je burn out verloopt in 4 stappen verdeelt over 4 weken. Je kunt er natuurlijk ook langer over doen als dat je beter uitkomt. Je krijgt uitvoerige educatie, zodat je weet waarom bepaalde zaken beter anders doet. Je ontvangt korte opdrachten en je wordt meegenomen in het aanleren van diverse ontspanningsoefeningen, mindfulness meditaties, ademoefeningen en je krijgt allerlei tips, adviezen en praktische oefeningen hoe je om kunt gaan met piekeren, een druk hoofd. 
De training neemt je mee in een onderzoek naar de huidige stressoren en ook hoe je je leven kunt inrichten naar je eigen persoonlijke waarden. 

week 1

stress fysiologie

gezonde en ongezonde stress

stress signalen herkennen

3 ontspanningsoefeningen



week 2

de juiste balans

inspanning-ontspanning en rust

educatie ademhaling

educatie stress en sport

3 ademoefeningen

hartcoherentie oefening


week 3

wat is mindfulness?

kracht hier nu <=> stress reductie

bewustwordings oefeningen

3 mindfulness oefeningen



week 4

doen wat je wil/doen wat je moet?

mindfulness en stress?

onderliggende stressoren

ontdekken van je waarden op belangrijke levensgebieden

mindfulness oefening

yoga


onbeperkte toegang tot de uitgebreide leeromgeving 
* bereidheid om zelfstandig te werken aan het reduceren van je stress
*toegang tot praktische oefeningen, inzichten en bewustwording
kosten 97, -

Het ontstaan van stressklachten

Er zijn een aantal oorzakelijke factoren die een belangrijke rol spelen in het ontstaan van stressklachten.
 De eerste is de aard van je persoonlijkheid. Mensen met een groot verantwoordelijkheidsgevoel, de neiging om alles goed te willen doen, moeite hebben met nee zeggen, hebben een grotere kans op overspannenheidsklachten.
Ook een bepaalde aanleg voor overgevoeligheid (hoog sensitivitiet) speelt een rol.
De mate van lichamelijke fitheid speelt een rol in je gevoeligheid voor stress klachten. Hoe fitter je bent, hoe meer je kunt verdragen. Fit zijn hangt weer af van je lichamelijke conditie, maar ook je slaapkwaliteit, en je leefstijlgewoontes (oa eten, drinken); en het vermogen om te kunnen ontspannen.
Een doorgemaakte ziekte of een operatie beinvloeden ook je mate van fitheid en je gevoeligheid voor stressklachten.
Als laatste spelen ook natuurlijk de life events die je mee hebt gemaakt een rol in de  afname van je draagkracht, waardoor je tijdelijk kwetsbaarder bent voor overspannenheidsklachten


       

                                                        Waarom zou je je tijd investeren?
Last hebben van stress en spanning en moeite hebben om tot rust te komen levert je op langere termijn veel mentale en lichamelijke gezondheidsklachten op. Vaak zijn ze in het begin vaag en heb je niet in de gaten wat er aan de hand is. Denk aan overmatig gespannen spieren, hoofdpijn, duizeligheid, maag- en darmklachten, concentratieproblemen, problemen met je korte termijn geheugen, vermoeidheid, sneller prikkelbaar.
Het sluipt er langzaam in. Uiteindelijk kun je in een burn out terecht komen. Dit is een krachtige verstoring van je lichamelijke en mentale functioneren met een scala aan hevige klachten. Geloof me, dit wil je niet!
Het kan wel 2-3 jaar duren voordat je hier van hersteld bent. Soms behoud je restklachten.

                                                          Wees dus op tijd en voorkom dit!



Mark, 47 jaar, docent Frans middelbare school;

'Ik vond het best een grote stap om hulp te zoeken als je in een burn out situatie zit. Ik voelde mij echter direct veilig en begrepen. Suzanne straalt veel rust uit en geeft praktisch adviezen waar je direct iets aan hebt. Ik heb geleerd om via ontspanningsoefeningen en autogene training tot rust te kunnen komen. Het is heel handig dat je oefeningen  thuis kunt beluisteren en toepassen. Ik heb veel inzicht gekregen in mijn valkuilen en de manier waarop ik mijn stress in stand houdt. Wat me het meest aansprak is de rust, de tijd die genomen werd voor een gesprek en de humor. Suzanne is betrokken en professioneel. De aanpak is niet zweverig, maar heel praktisch en down to earth. Je kunt de oefeningen altijd en overal toepassen en ik heb inzicht gekregen hoe stress invloed heeft op mij en hoe ik ontspanning er tegenover kan zetten. Ik ben blij dat ik de stap genomen heb hulp te zoeken!'


optie 2
* onbeperkte toegang tot de uitgebreide leeromgeving 
* toegang tot praktische stress reductie oefeningen, inzichten en bewustwording
* je kunt wekelijks een individueel coachingstraject plannen, waardoor je intensief begeleid gaat worden
* De coachingsessies kunnen plaatsvinden via telefoon, videocoaching (ZOOM), skype, of face time
 

Enter your text here...